Home Træning Skab sunde snack-muligheder i dit hjem med frugt

Skab sunde snack-muligheder i dit hjem med frugt

by Minilove.dk

Dette indlæg er lavet i samarbejde med den/de hjemmesider der linkes til.

Julen ligger og lurer lige rundt om hjørnet, og måske du allerede er begyndt at bage julesmåkager, spise risengrød, og hvad der ellers hører den søde juletid til. For vi kender vist alle sammen det at blive fristet af duften af de brændte mandler, når vi går en tur ned ad strøget. 

Men selvom du naturligvis skal spise alle de lækre søde sager gennem hele julen, så behøver alle dine snacks jo ikke indeholde sukker eller kanel. I vintermånederne er der nemlig stadig meget lækker frugt i sæson, for eksempel klementiner eller appelsiner. Så hvad med at få frisk frugt leveret til døren? Så bliver det vist ikke meget nemmere. 

Få frisk frugt leveret lige til døren

Når julen står og banker på lige om hjørnet, kan det være rigtig lækkert at kunne skifte de søde sager ud med lidt frisk frugt, der jo også hører julen til. Med en frugtordning kan det ikke blive nemmere at få frugt ind i din daglige kost. Her bliver frugten nemlig leveret lige til døren uden, at du behøver at stresse over det – julen kommer nemlig som regel med masser af travlhed alligevel, men sund kost skal bestemt ikke være det, der stresser dig mest. 

Når du får frisk frugt leveret lige til døren, er det ikke bare frisk frugt. Det er nemlig også en masse energi og vitaminer, som står på dit trappetrin. Med lidt frisk frugt hver dag er du derfor et skridt tættere på mere energi i hverdagen. Mange af de vitaminer, der findes i frugt, for eksempel A- og C-vitaminer, er med til at styrke dit immunforsvar i en kold tid, hvor der er tendens til forkølelse og snue. 

Pift den friske frugt op med nødder

Frisk frugt holder maven mæt i et stykke tid, men vil du virkelig komme din sult til undsætning, kan du snildt kombinere et stykke frugt med en håndfuld nødder, der også er i sæson i vintermånederne. Nødder tilføjer nemlig både proteiner og sunde fedtstoffer til din frugt, og pludselig har du alt, hvad du skal bruge: kulhydrater, fedt, proteiner og vitaminer. Det er altså næsten den perfekte snack. 

Men julen skal selvfølgelig ikke regnes i hverken kalorier eller kilo, og derfor skader det altså heller ikke at spise en ekstra vaniljekrans eller brunkage mere. Der skal være plads til det hele, og i sidste ende handler det om at spise med måde og ikke falde i fælden, hvor du overspiser, bare fordi det er jul.

You may also like

Leave a Comment