Home Tips Kom i form med noget lækkert sportstøj

Kom i form med noget lækkert sportstøj

by Minilove.dk

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Køber du også noget lækkert sportstøj til den dag, du skal ud at løbe eller en tur i fitness – og kommer den dag aldrig? Så læs med her. Jeg har fundet nogle gode idéer til, hvordan du kommer i form eller holder formen derhjemme og samtidig kan bruge noget af alt dit lækre sportstøj. For selvom du bare er derhjemme, kan du sagtens træde i dit flotte fitnesstøj og se hammer godt ud imens.

Man skulle ikke tro det, men der er jo en mode inden for sportstøj, og denne mode skifter hele tiden. Du kan eventuelt sætte dig nogle delmål for din hjemmetræning, hvor præmien kan være et par nye farverige løbebukser eller en flot yogatop – nu ved du jo, at du kommer til at bruge alt dit fitnesstøj, hvorfor så ikke forkæle sig selv med noget mere?

Dyrk yoga derhjemme med et farverigt yogasæt

Hvis du har svært ved at komme ud for at dyrke motion, kan det være, at du skal lave hjemmetræning. Yoga kræver kun en måtte, og hvis du er nybegynder, kan du sagtens starte uden måtten også. Tag derfor et par farverige tights og en behagelig top eller sports bh på.

Yoga er rigtig godt for kroppen, og selvom det måske ikke ligner, at det er hårdt, så kan det sagtens blive hårdt. Øvelserne er oftest indrettet sådan, at de kan blive svære og svære. Start derfor med nogle nemme øvelser, og når du kan dem, så byg oven på. Der findes mange forskellige yoga-apps eller videoer på YouTube, hvor du kan finde inspiration.

Styrketræning med egen kropsvægt

Hvis du er mere til styrketræning, hvor du får sved på panden og pulsen op, så kan du sagtens lave et effektivt styrkeprogram derhjemme. Styrketræning med egen kropsvægt kan endda være bedre end styrketræning med vægte, hvis man er en begynder, da det er svært at gøre skade på sig selv, når man løfter sin egen vægt frem for vægtstænger.

Når du laver styrketræning derhjemme, vil jeg anbefale, at du trækker i en stram top og et par lækre tights, som du føler, der sidder behageligt. De skal ikke falde ned, når du er nede i en squat eller burpee. Jeg er vild med farver, når det kommer til sportstøjet, så skru op for farverne – det kan være, at de er med til at give dig den sidste motivation. 

Er du skadet, så lad det ikke slå dig ud!

Det er rigtig irriterende at være skadet, men dette skal ikke slå dig ud. Der findes mange forskellige skader, men er det en overbelastningsskade, kan du eventuelt ændre din træningsform, så du skåner det overbelastede sted. Med overbelastningsskader er det vigtigt, at du holder området i ro – men det betyder ikke, at du ikke kan træne overhovedet. Hop i træningstøjet og tænk ud af boksen.

Har du derimod nogle alvorlige skader, som du ikke selv kan få væk, kan du tage på en smerteklinik i Århus. Smerteklinikken i Århus kan hjælpe dig med smerterne, så du igen kan trække i dit flotte sportstøj og komme i form.

You may also like

Leave a Comment