Home Tips Få styr på din træning, og kom godt i gang med din rutine

Få styr på din træning, og kom godt i gang med din rutine

by erik1010

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til. 

Vil du gerne have gang i en god træningsrutine, så har vi den ultimative guide til dig lige her. Hvad end du gerne vil i gang efter en længerevarende skade eller vil ændre livsstil, så har vi gode råd til dig. Vi kommer omkring nogle af de ting, der kan hjælpe dig med at bibeholde din motivation, så du kan forblive motiveret hele vejen igennem. Læs med, og bliv inspireret til din nye træningsrutine. 

Pas på skaderne

Er du på vej tilbage efter en længerevarende skade, der kan krævet en lang pause, så kan det være svært at komme i gang. Det kan både være grundet den lange pause og på grund af frygten for, at din skade vender tilbage. Heldigvis er der mange forskellige muligheder for at passe ekstra godt på det område, hvor du har været skadet.

Har du haft en skade i din skulder eller i dit knæ, bør du anvende kinesiotape under din træning. Denne form for tape er med til at aflaste det område, som det placeres omkring. Det er en god idé at få kyndig vejledning fra en fysioterapeut, i forhold til hvordan du anvender det på den rigtige og mest hensigtsmæssige måde for dig. 

Hold styr på din træning

Det vigtigste for at kunne komme ind i en god træningsrutine er selvfølgelig din motivation. Du vil opleve dage, hvor du ikke føler dig frisk på en træning, men du skal helst kunne finde glæden i det langt det meste af tiden. En måde, hvorpå du kan opretholde din motivation, er ved at skrive din træning ned.

Det kan du gøre med en Bullet Journal. Her kan du skrive dagens træning ned og detaljer omkring denne. Det kan være den maksimale vægt, du formåede at løfte, eller din tid på din løbedistance. På den måde kan du altid følge nøje med i dine fremskridt, og det vil påvirke dig på en helt anden måde, når du vælger at skrive det hele ned. 

Få en træningsmakker

En anden måde at holde motivationen oppe på er ved at få dig en træningsmakker. Det kan blive nogle lange uger, hvis du altid selv skal afsted på din løbetur eller ned i dit lokale center for at træne. Er du glad for at løbe, kan du med fordel melde dig ind i en løbeklub. Her vil du møde mange andre mennesker og på den måde også få en social omgangskreds i dit træningsmiljø.

Få en kickstarter af en professionel

Har du brug for en, der kan skubbe dig ud over kanten og i gang? Måske du skal overveje at investere i nogle timer hos en personlig træner. Med en personlig træner vil du få et program, der er skræddersyet til dine ønsker og behov. I vil sammen lave et træningsprogram for dig, og du kan ofte få hjælp til kosten også, hvis du vil. 

Det kan måske virke som en dyr fornøjelse, men pengene er i særdeleshed godt givet ud. Du får nemlig et fast program, du skal følge, og du kan være sikker på, at du vil kunne se resultater, hvis du sørger for at følge dit program. 

You may also like

Leave a Comment